torsdag 30. juni 2011

2 nye møbler




Det ble fangst på meg:) 2 nye møbler er nå på plass hjemme etter en lang tur til Moss med storkontroll og køer gjennom Oslo.
Det første jeg tenkte på da jeg våknet var benken. Håper den ikke er solgt. Jeg hadde sendt eier en mail dagen før ettersom det ikke var noen telefonnummer registrert. Flaks var det da at eieren ringte meg når jeg var på vei til Moss og sa at jeg kunne hente den om jeg fortsatt var interessert. Han skulle nemlig lage kattehus på hverandaen og hadde ikke plass til den lenger. Når jeg var der skjønte jeg at han var veldig glad i sine 2 katter. De skulle jo få hele den store hverandaen hans å boltre seg på! Og dette var ikke et typisk kattehjem hvor det ligger leker og kattesenger og har en stram lukt over seg, men en finere villa i Ski sentrum. Jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk overta denne benken som har en liten historie med seg.

Hans far hadde jobbet som linjekontrollør ved Ski stasjon. Når stasjonen skulle utvides sto et gammelt hus i veien. hans far hadde da bedt om å få huset mot at han tok det ned. Det hadde han fått og satte det opp igjen med havutsikt et sted i Råde tror jeg han sa. Huset/hyttat var ivertfall nå verdt 4 mill. Når Ski stasjon skulle renoveres fikk han 3 gamle ventebenker som mulighens var fra stasjonen åpnet i 1879. Disse tre ble flyttet til hytten.
Da to av disse hadde stått ute ble det ikke mye igjen av de til slutt, men den siste benken arvet selgeren av sin far for 40 år siden, og siden da har den stått under tak på hans veranda i Ski.Orginalfarven var ekkel grønn sa han, så han hadde selv malt den grå/lyse blå.
Nå har denne siste benken fått nytt hjem og jeg har ikke tenkt til å gjøre noe med farven. Den skal få være akkurat som den er:)

Mitt andre funn var dette retro skapet. Disse finnes med mange forskjellige mønstre. Jeg synes dette var ekstra fint, derfor reiste jeg glederlig til Moss å hentet det av en koselig dame som nå synes det var på tide med noen nye møbler. Hun hadde hatt hele serien med spisestue, sjenk osv. men solgt litt etter litt.
Jeg er glad. Planen med denne var at det skulle bli skap for mine kontorting, men jeg tror heller at det blir et fint skap på englerommet for sengetøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar