fredag 18. februar 2011

Ovnen på plass


Endelig er den nye ovnen på plass. Etter mye tull frem og tilbake ble det til slutt Aduro 9 som havnet i vår stue. Damen i butikken hadde klart å skaffe en alikevel etter å ha fått en "skyllebøtte" av svigermor på telefonen:)

Jeg må si at sørvisen (skrives det ikke slik om dagen da?) på landet ikke er særlig god. Der sto jeg i kassen med en ovn som veide dobbelt så mye som meg selv. En mann rullet den ut på en tralle og satt den bare i fra seg ved kassen. De spurte ikke om jeg trengte hjelp til å få den ut i bilen. Jeg spurte pent om jeg kunne få låne trallen med ut og da fikk jeg et njaa svar. Akkurat som om jeg bare skulle slenge den på ryggen og gå liksom.
Etter at jeg hadde stått ved utgangsdøren med trallen en stund kom det en mann som spurte om jeg trengte hjelp.


Da vi skulle installere den fant vi ut at ovnsrørene var for små så vi måtte kjøpe nye. Mannen i butikken klarte finne frem forskjellige rør så når vi kom hjem hadde de to forskjellige overflater. Ettersom klokken var over stengetid da så fikk vi ikke installert ovnen og måtte vente til neste dag. Litt kaldt i huset her det døgnet ja:)


Men nå er den altså på plass og varmer som bare det. Vi er storfornøyd!

3 kommentarer:

  1. Den venter ikke forgjeves som venter på noe godt!
    Artig å følge bloggen din:)

    SvarSlett
  2. Nei så artig at du har funnet veien til min blogg:)

    SvarSlett
  3. Den fant jeg via din kommentar på bloggen til Turid Rugaas:)

    SvarSlett