onsdag 9. februar 2011

Papirkakestykke



Forrige onsdag hadde svigermor bursdag og jeg laget dette papirkakestykket til henne med bursdagskortet inni. Jeg har laget et par av disse før og det er egentlig veldig enkelt. Denne gangen hadde jeg pappen ferdig klippet så det var bare å pynte:)

Oppskriften fant jeg en gang på papirgleder.no

Tegn av mønsteret på en kartong etter malen og klipp ut med saks eller skalpell. Bruk deretter falseben langs de stiplete linjene for å lage brettekanter. Skjær ut en tynn stripe til åpne og lukke mekanismen på kaken. (merket av på malen med en rett strek.)

Limer deretter sammen "bretten" på den smaleste delen, - som danner kakestykkets spiss. Limer videre sammen langsidene, og kakestykket tar form.

Skjær ut to lengder med mønsterark à 7,5 cm bredde. Dette skal danne mønsteret på kakestykkets sider. Jeg lar mønsterarkene overlappe noe i kakespissen, slik at det ser litt penere ut. Klipper deretter bort overflødig mønsterark slik at det passer med kakestykket i kartong.

Limer deretter på mønsterark til kakestykkets topp (også 7,5 cm på det breieste).

Pynt så kakestykket slik du vil og legg en overraskelse inni:)

Orker du å lage flere kan du jo lage en hel kake, feks.til bryllup?

Er ikke denne utrolig stilig da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar