onsdag 26. januar 2011

Uten strøm


Min tallerkenhylle

I går hadde vi strømbrudd i 5 timer her på Romerike. Det passer egentlig ikke så veldig bra da jeg satt å jobbet på pcn og hadde 100 ting jeg skulle gjøre som jeg trengte strøm til. Men da får man jo gjort en del andre ting som man har tenkt på lenge men ikke funnet tid til.

Kokebøkene på kjøkkenet har endelig fått sitt nye bokbind. Jeg har klippet og limet (med gaffateip) Når jeg holdt på med dette tenkte jeg på hvordan det var å "pakke inn" skolebøkene når man gikk på barneskolen. Jeg fikk aldri helt dreisen på dette. Jeg husker at jeg kom alltid på skolen med skjeve bøker. Mens de som mamma hadde laget var perfekte og stramme. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan hun fikk det til. Å stramme bokbindet så fint. Alt flytter jo på seg når man lukker eller åpner boka!

Lykken var å finne et bokbind med hester på. Alt skulle ha hester på:) Og så flaut det var å komme med gråpapir. Ingen hadde vel gråpapir på bøkene sine. Men fordelen var at man kunne dekorere de selv. Ble nok mye Hest Er Best ingen protest tenker jeg:)

Sjekk denne bloggen her er det mye fin bokinnpakkning:)

Da jeg hadde sittet en stund i mørket og ingen strøm hadde kommet tok jeg på meg hodelykten og malte et strøk til på trappa. Trenger nok 5 strøk på den tenker jeg. Lyser orange igjennom fortsatt.

20.30 kom strømmen tilbake

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar